תוספי תזונה

תוספי תזונה הוא נושא שנוי במחלוקת: המתנגדים טוענים שתפריט מאוזן מספק לנו את כל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לנו מן המזון, ואילו המצדדים טוענים שאיכות המזון והרגלי התזונה הלקויים שלנו אינם מאפשרים לגופנו לקבל את הכמויות הדרושות לבריאות מיטבית. 
ספרי הבריאות של פוקוס, אשר נכתבו מתוך שיקולים אובייקטיביים ומביאים בחשבון את צורכי הגוף מצד אחד ואת הרכב התזונה המודרנית מצד שני - נוקטים עמדה הגורסת שכחלק מתזונה נכונה יש ליטול השלמות בצורה של תוספי תזונה, כל אדם בהתאם לאורח חייו ולבעיותיו הרפואיות. הספרים שלנו מפרטים את צורכי הוויטמינים והמינרלים הדרושים לבריאותכם, הם ממליצים בפניכם על סוגי המזונות העשירים בהם ועל סוגי התוספים הדרושים לכם להשלמת החסר, וכוללים גם את אופן השימוש והמינונים המתאימים למצבכם הגופני.
  • היא עשירה בחלבונים, בכלורופיל, בוויטמינים מקבוצה B ובמינרלים נדירים ונחשבת לאחד ממזונות העל החשובים והזמינים בעולם. כל מה שרציתם לדעת על הירקונית (כלורלה)
    B12כלורלהאצות קרא עוד...
  • אחד התוספים הנחוצים והנפוצים ביותר בשימוש הוא בי-12, אלא שרבים משתמשים בצורתו הפחות יעילה והיותר רעילה - ציאנוקובלאמין. לפניכם כל הסיבות להעדיף את צורת המתילקובלאמין, וגם: למי התוסף עלול להיות מסוכן
    B12דיכאון קרא עוד...
  • חוסר בברזל הוכרז כבעיה התזונתית הראשונה במעלה בעולם אך מעטים יודעים מתי יש ליטול תוסף. לאילו מערכות בגוף הוא חיוני, כיצד הוא קשור לתת-פעילות של בלוטת התריס, באילו תרופות הוא מתנגש, אילו בדיקות דם יעידו על חסרונו ומדוע מסוכן ליטול תוספי ברזל אם אינם נדרשים?
    לחץ דםברזלדיכאוןתוספי תזונה לילדיםכאבי בטן קרא עוד...
  • בנוסף לתזונה ולריפוי הנפשי והרוחני, נטלו רוב המחלימים מסרטן שנחקרו בספר "המסע להחלמה" גם תוספים. הנה סיכום תמציתי של סוגי התוספים וצמחי המרפא שיכולים להיות רלוונטיים ללוקים בסרטן. זכרו להתייעץ עם איש מקצוע לפני נטילתם
    קרא עוד...
  • כמוסות ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא, מכילות לעתים קרובות גם צבעי מאכל, חומרי טעם, חומרים מייצבים ומשמרים, ממתיקים מלאכותיים, SLS ועוד כהנה. אלו עלולים להיות מזיקים עד מסוכנים ממש והם, כמובן, לגמרי לא "טבעיים"
    קרא עוד...
  • על תוספי הסידן המומלצים ועל הסכנות הטמונות בנטילת יתר שלהם – לרבות הסתיידות עורקים, היפרקלצמיה (עודף סידן בדם), בסיסיות-יתר מטבולית ונזק לכליות – ואיך ניתן למנוע אותן
    קרא עוד...
  • חסר במגנזיום הוא תופעה נפוצה במערב, אך מעטים יודעים שנמצאה זיקה בינו ובין היפראקטיביות אצל ילדים, עלייה בשכיחות מחלות לב, דיכאון וסוכרת, כמו גם בעיות נפוצות דוגמת מיגרנות והפרעות שינה. המידע העדכני והמשמעותי ביותר על אודות המגנזיום
    קרא עוד...
  • גינקו בילובה, פיקנוגנול, תמצית זרעי ענבים, קוורציטין, אומגה-3 ומינרלים שונים הם נוגדי קרישה בטוחים בשימוש המשפרים את בריאות כלי הדם ועשויים להחליף את תרופות המרשם, העלולות לגרום בשימוש מתמשך נזקים ותופעות לוואי
    קרא עוד...
  • תפקידו של הנזק החמצוני כגורם לשינויים ניווניים בעיניים מעורר עניין רב. הסיבה לכך, היא שהשימוש בוויטמינים ומינרלים נוגדי חמצון, יכול למנוע מחלות עיניים שתלויות בגיל ואף לטפל בהן. זהו סיפורה של מרי ארסמן
    קרא עוד...
  • חשיבות הצריכה של אומגה 3 מוסכמת על כולם ואין עליה עוררין. חילוקי הדעות בין המומחים מתמקדים בסכנות ובשאלת יעילותם של חלק מהמוצרים המתיימרים לספק אומגה 3. מסקנות הרצאתם של ד"ר דני קרת וד"ר גיל יוסף שחר מכנס "אוכלים בריא 7" לפניכם
    קרא עוד...