אין מוצרים בעגלה 

חיפוש באתר

מזונות בסיסיים: עצות פשוטות לאיזון ה-PH של התפריט

אחד מערכי הבריאות החשובים והמרתקים ביותר הוא רמת הבסיסיות\חומציות (Ph) של הגוף. מתברר שמזונות זמינים ופשוטים, כמו לימון, קינואה, סלק ואצות מסוגלים לאזן אותה

ד"ר סוזן בראון ולארי טריביירי

 
לאחר שלמדנו כיצד משפיע התפריט המערבי הממוצע על הגוף ומהי חמצת קלה כרונית, לפניכם הנחיות פשוטות שבעזרתן תוכלו לסתור בקלות רבה יותר את ההשפעות של חומציות-יתר, ולהחזיר את האיזון חומציות-בסיסיות של גופכם לטווח תקין.
 
סלק. השפעה בסיסית על הגוף (free license GNU)
 
 
• לפני ארוחת הבוקר שתו מיץ מחצי לימון או מעורבב עם 240 מיליליטר מים – עדיף מים מינרליים. חזרו על כך כמה פעמים לאורך היום. לחלופין, החליפו את מיץ הפרי בכפית או שתיים חומץ סיידר תפוחים אורגני.

• הוסיפו עדשים, בטטות וירקות שורש אחרים כמצרכים העיקריים לארוחותיכם. מזונות אלה עוזרים למעבר מהיר של הגוף לבסיסיות.

• אכלו ספל אחד ביום לפחות של ירקות ירוקים, יוצרי-בסיסיות. העלים הירוקים של העולש, סוגים שונים של כרוב, חרדל ולפת בריאים במיוחד, כי הם יוצרים בסיסיות גבוהה ועשירים בוויטמינים חשובים, מינרלים ותרכובות צמחיות (phyto-compounds) מועילות.

• לעיתים קרובות ככל האפשר הוסיפו למרקים או למאכלים אחרים מיסוֹ או אצות ים, שהשפעתם בסיסית. נסו גם להוסיף זנגביל מגורר או צנון לבן למאכלים. הם יגבירו את הבסיסיות של אלה, וגם יתבלו אותם וישפרו את העיכול.

• כשאתם אוכלים דגנים, בחרו כאלה שיוצרים בסיסיות. אפשרויות נהדרות הן שיבולת שועל אורגנית, אורז פרא וקינואה – דגן שמהווה מצרך עיקרי בדרום אמריקה, ושנוכחותו בחנויות למזון בריאות ובמחלקות מזון הבריאות של רשתות מזון רבות ניכרת יותר ויותר.

• השתמשו בירקות שורש יוצרי-בסיסיות – בטטות, לפת, שורש לוטוס, צנון לבן, בצל, קולרבי, גזר לבן וסלק – במקום בלחם, פסטה, קמח ומוצרי דגנים אחרים.

• אכלו כמה מנות של פירות טריים ביום, במיוחד כחטיפים. סלט פירות הוא דרך טובה לכלול בתזונתכם מזונות יוצרי-בסיסיות עשירים בחומרים מזינים.

• שתו מים מינרליים – עדיף מים שתכולת המינרלים שלהם גבוהה.

• שתו מיץ מירקות "ירוקים" טריים, כי הם יוצרי-בסיסיות מצוינים.

הצטרף לרשימת דיוור

הכנס כתובת אי מייל: