סיפור הבריאות של עומר פארן

הוא עבר לטבעונות בעקבות הרצאה שראה באינטרנט וקריאת שניים מספרי "פוקוס". זמן קצר לאחר מכן נעלמו כאבי הראש והאפטות בפיו, ערכי הכולסטרול ירדו והתחושה הכללית השתפרה פלאים. הסיפור האישי של עומר פארן
עומר פארן, בן 43. נשוי, מתגורר בכפר סבא
 
פרנסה: הייטק 

שינוי אורח החיים: צפיתי בהרצאה בת עשר דקות של פיליפ וולן, ובעקבותיה עברתי בתוך חודשיים עברתי לטבעונות מלאה. במהלך אותם החודשיים קראתי גם את הספרים מחקר סין ולאכול כדי לחיות, והייתי עד לשינויים בגופי שתאמו למה שתואר באותם הספרים: הגדלת צריכת השומן דווקא גרמה לי לרזות, מאחר שהיה זה שומן ממקור צמחי (אגוזים וכדומה). ראיתי ממש איך הגוף שלי נהפך חטוב הרבה יותר, בעוד משקעי שומן קטנים (תמיד הייתי די חטוב) שסחבתי אתי משנות העשרים נמסו ונעלמו בזמן שהמשקל שלי כמעט לא השתנה.
 
עומר פארן
 

שינויים שחלו בבריאותי מאז השינוי התזונתי: במהלך השנה הראשונה לטבעונות ניכרו שינויים לטובה בבריאותי, ותסמינים שונים שסבלתי מהם לאורך רוב חיי הבוגרים פשוט נעלמו:
• הכולסטרול שהגיע לכדי מדדים גבוהים (200) ירד בתוך ארבעה חודשים ל-160, ובתום שנה נוספת התייצב על 130.
• אפטות (פצעים מוגלתיים בפה) שסבלתי מהן תמיד נעלמו כמעט כליל
• כאבי ראש עזים שהטרידו אותי בתדירות גבוהה לאורך כל חיי הבוגרים ואילצו אותי ליטול משככי כאבים חזקים – נעלמו כמעט לחלוטין כבר לאחר חודש של טבעונות.
• כתם מוזר שהופיע ונעלם לסירוגין בפניי, ולפי אבחנת הרופא העיד על אלרגיה למזון כלשהו שאני אוכל, נעלם ולא הופיע שוב מאז המעבר לטבעונות.

תגובת הסביבה לשינוי: רבים מאוד הצטרפו אלי – ברמות שונות, כמובן. הרוב המוחלט הפחית באופן דרסטי צריכת חלב ומוצריו, אחרים הפחיתו צריכת בשר או עברו לטבעונות מלאה. 

סדר יום תזונתי:
בוקר: דייסת קוואקר \ פירות וגרנולה \ סלט גדול עם לחם מלא \ שייקים ירוקים. בסופ"ש מתפנקים לפעמים עם פנקייקים או לחם מטוגן.
צהריים: חומוס \ ירקות מוקפצים עם טופו \ סלט גדול עם קינואה
ערב: לחם עם ממרחים שאני מכין (עדשים, אפונה ועוד) \ דגנים מלאים כמו אורז מלא עם טחינה
בין לבין: פירות ואגוזים 

פעילות גופנית:
הליכה מהירה בקצב 7 קמ"ש 3 פעמים בשבוע - שעה כל פעם
אימון כוח חמש פעמים בשבוע, 40 דקות כל פעם
 
תוספי תזונה וצמחי מרפא: בי 12 בלבד
 

המוטו שלי לחיים בריאים:
• להתנתק מאמצעי התקשורת (טלוויזיה, רדיו ועיתונים) ככל הניתן. אין לנו בבית אף אחד מהם
• לא לצרוך אוכל מעובד
• לקנות מעט מאוד דברים, ורק במידה שהם נחוצים
• לאכול מזון טבעוני, אורגני במידת האפשר
• לא ליטול תרופות אלא אם אין בררה
• תמיד להיות בשמחה ולהסתפק במה שיש
• זוגיות מאושרת
• לעשות כושר אבל במידה
• לא לחשוב מה אחרים יחשבו עליך
• להיות מרוצה מהגוף שלך
• לדעת לקבל את עצמך
• להרגיש כל יום שזה היום הראשון בחיים שלך: להתפתח כל הזמן, לקרוא וללמוד
• להרגיש שאתה חלק משלם גדול הרבה יותר, שהוא כל החי והצומח על פני כדור הארץ – ולהבין שאתה חלק ממעגל החיים ואינך נמצא במרוץ הישרדות.